Sep 27, 2015

Adat berniaga, ada untung ada rugi

Jawapan biasa Kaki Scam

"biasalah adat berniaga ada untung ada rugi" kepala hotak dia agak berjambul bila mengeluarkan perkataan ini. Sekiranya kerugian anda adalah tahap 10 - 50% itu adalah kerugian normal sesuatu perniagaan. Tiada istilah perniagaan rugi yang melebihi 50%. Sekiranya perkara itu wujud, ini bermakna anda sedang berada di dalam sebuah Scam Plan.

Sebodoh-bodoh manusia adalah manusia yang merisikokan modalnya 100% kepada perniagaan. Ambil mudah sahaja, sekiranya kita ingin menjual burger. Tidak perlu kira modal kedai dan sewa tapak dan lain lain, fokus bahan asas sahaja. Roti, daging dan sayur. Modalnya 100. Untungnya dua kali ganda. Ruginya di sayur kerana sayur merupakan bahan yang mudah rosak dan tidak tahan lama. Nampak?

Oleh itu, skim-skim yang tidak diluluskan atau berdaftar oleh Bank Negara adalah skim yang akan terjerumus kepada SCAM PLAN.

-aF-

1 comment:

  1. taksoh dok cite la mu masuk gotu ka goni ka berapa byk ka kena tipu ka....ore tk dgr mu kalu nk join...dah kena tipu gak dok diam la,baik berdoa ka tuhan biar bg jln lain yg boleh untung balik...bakpo kau ore masuk dulu pah loni dok kecam giler2 pula bila rugi ka kena tipu ka...doh tuhan takseh bg lagi ka kau ore semua lg rezeki nk wat guana..sabar la

    ReplyDelete